killerheels

Een paar killer heels staan vaak toch net wat leuker onder een jurkje dan een paar gympen. Wie wel eens op hakken loopt, weet echter hoe pijnlijk het kan zijn. Nog een minpuntje: het dragen van hakken kán slecht zijn voor je gestel.

killerheels

De ziekte van Bechterew is een aandoening waarbij de gewrichten van het bekken en de wervelkolom gaan ontsteken. Hierdoor ontstaat pijn en stijfheid in de rug en andere gewrichten.

lees meer via deze link

Patiënten in een zo goed mogelijke conditie zien te krijgen voor een operatie. Met dat doel startte het Radboudumc twee jaar geleden met het Fit4Surgery programma voor mensen met darmkanker.

nieuws hartstichting

Stimulatie van de nervus occipitalis (achterhoofdzenuw) voorkomt extreem pijnlijke aanvallen van chronische clusterhoofdpijn bij patiënten bij wie eerdere medicamenteuze behandelingen niet aansloegen.

nieuws hartstichting

Uit onderzoek van het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF) is gebleken dat veel ex-Covidpatiënten zich te laat melden om voor de zogenaamde Paramedische Herstelzorgregeling in aanmerking te komen.

nieuws hartstichting

Over voetbal hebben we allemaal wel iets te zeggen. Ook hersenonderzoekers en psychologen. Het - luchtige - lexicon van het voetbal, zoals wetenschappers het zouden schrijven.

nieuws hartstichting

Een trombosebeen is een aandoening waarbij een bloedstolsel gevormd wordt in de bloedvaten van het onderbeen. Zo’n bloedstolsel kan ervoor zorgen dat een bloedvat geheel of gedeeltelijk wordt afgesloten.

nieuws hartstichting

De teek is er weer! Een vervelend klein spinachtig beestje dat zich vastbijt in je huid als je heerlijk in een park of bos wandelt. Vaak zonder dat je het in de gaten hebt. Helaas is de teek geen onschuldige beestje. Ongeveer één op de vijf teken is besmet met een bacterie die de ziekte van Lyme kan veroorzaken.

nieuws hartstichting

Bijna anderhalf miljoen Nederlanders lijdt aan artrose, een pijnlijke aandoening van de gewrichten, die veel hinder veroorzaakt in het dagelijks leven. En dat aantal neemt toe. Er is dus veel behoefte aan doorbraken uit wetenschappelijk onderzoek die de pijn en beperkte mobiliteit bij artrose verhelpen.

nieuws hartstichting

Een hoge bloeddruk verhoogt je kans op een hartinfarct of beroerte. Hoe lager je bloeddruk, hoe beter. Door gezond te leven kun je je bloeddruk verlagen.

gezondheidnieuws